تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/16 - 06:10
کد خبر: 506805

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

تکمیل حماسه با مشارکت حداکثری/ از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی تا اخلاق حاکم باشد

تکمیل حماسه با مشارکت حداکثری/  از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی تا اخلاق حاکم باشد

مطبوعات امروز کشور به دو موضوع مهم که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم پرداختند یکی بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و دیگری ثبت نام ۸۰ داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری بود که در پیشخوان روزنامه ‌های خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مسئله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکردهای امام راحل، تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، به‌تدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: پیش‌بینی امام(ره) درباره آینده فلسطین در حال تحقق است

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس‌جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت، گفتند: حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پر شدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

در این مراسم پرشور که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، رهبر انقلاب هدف از اجتماع پرشکوه هر ساله مردم را تجدید یاد و خاطره امام و بهره‌گیری از درس‌های ایشان برای اداره و پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب خواندند.

روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در اولین بخش از سخنانشان در تبیین اهمیت قضیه فلسطین در افکار و آرای امام راحل گفتند: امام از روز اول شروع نهضت اسلامی بر مسئله فلسطین تکیه کردند و با دقت‌نظر و آینده‌نگری، مسیر پیشِ‌روی ملت فلسطین را پیش‌بینی کردند که این روشن‌بینیِ بسیار مهم امام در حال تحقق تدریجی است.

ایشان پیش‌بینی سرنگونی رژیم جبار و سرکوبگر طاغوت در همان آغاز نهضت اسلامی و پیش‌بینی نابودی رژیم کمونیستی در هنگام حاکمیت و اعتبار رژیم شوروی را دو نمونه دیگر از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی برشمردند.

در ادامه وطن امروز نوشت: فعال، پرکار، آگاه معتقد به مبانی انقلاب

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مساله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکردهای امام راحل تاکید کردند: پیش‌بینی ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، بتدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین توفان ‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس‌جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت گفتند: حماسه انتخابات بسیار مهم پیش‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: دلم برای رئیسی سوخت

رهبر انقلاب در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به کتمان خدمات رئیس جمهور شهید توسط برخی‌ها بیان کردند.

خصوصیات رئیسی سرمشق سیاست‌مداری

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه 14 خرداد، در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره)، در تبیین اهمیت قضیه فلسطین در افکار و آرای امام راحل گفتند: امام از روز اول شروع نهضت اسلامی بر مسأله فلسطین تکیه کردند و با دقت نظر و آینده‌نگری، مسیر پیشِ‌روی ملت فلسطین را پیش‌بینی کردند که این روشن‌بینی بسیار مهم امام در حال تحقق تدریجی است.

ایشان پیش‌بینی سرنگونی رژیم جبار و سرکوبگر طاغوت در همان آغاز نهضت اسلامی و پیش‌بینی نابودی رژیم کمونیستی در هنگام حاکمیت و اعتبار رژیم شوروی را دو نمونه دیگر از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی دل‌نبستن به مذاکرات سازش، حضور ملت فلسطین در میدان عمل و احقاق حق و حمایت همه ملت‌ها بخصوص ملت‌های مسلمان از مردم فلسطین را چکیده دیدگاه‌های امام برای پیروزی ملت فلسطین خواندند و افزودند: این رخدادهای بزرگ هم‌‌اکنون در حال تحقق است.

به هم خوردن نقشه تسلط اسرائیل بر منطقه

ایشان با اشاره به گیرافتادن رژیم صهیونیستی در کنج میدان ناشی از عملیات طوفان‌الاقصی، گفتند: اگرچه امریکا و بسیاری دولت‌های غربی همچنان به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهند اما آنها هم می‌دانند که راه نجاتی برای رژیم اشغالگر وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تأمین نیاز مهم منطقه» و «واردآوردن ضربه‌ای اساسی به رژیم جنایتکار» را دو ویژگی مهم عملیات طوفان‌الاقصی برشمردند و افزودند: امریکا، عناصر صهیونیزم جهانی و برخی دولت‌های منطقه، نقشه بزرگ و دقیقی برای تغییر مناسبات و معادلات منطقه طراحی کرده بودند تا با ایجاد ارتباطات مورد نظرشان میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های منطقه‌، زمینه‌های تسلط رژیم منحوس بر سیاست و اقتصاد غرب آسیا و همه دنیای اسلام فراهم شود.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: ملت ایران به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مسئله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکردهای امام راحل، تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، به‎تدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت، گفتند: حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءا... در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

طوفان الاقصی، دقیقا مورد نیاز منطقه بود

در این مراسم پرشور که در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد، رهبر انقلاب هدف از اجتماع پرشکوه هرساله مردم را تجدید یاد و خاطره امام و بهره‌گیری از درس‌های ایشان برای اداره و پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب خواندند.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در اولین بخش از سخنانشان در تبیین اهمیت قضیه فلسطین در افکار و آرای امام راحل گفتند: امام از روز اول شروع نهضت اسلامی بر مسئله فلسطین تکیه کردند و با دقت نظر و آینده‌نگری، مسیر پیشِ‌روی ملت فلسطین را پیش‌بینی کردند که این روشن‌بینیِ بسیار مهم امام در حال تحقق تدریجی است.

ایشان پیش‌بینی سرنگونی رژیم جبار و سرکوبگر طاغوت در همان آغاز نهضت اسلامی و پیش‌بینی نابودی رژیم کمونیستی در هنگام حاکمیت و اعتبار رژیم شوروی را دو نمونه دیگر از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی دل‌نبستن به مذاکرات سازش، حضور ملت فلسطین در میدان عمل و احقاق حق و حمایت همه ملت‌ها به‎خصوص ملت‌های مسلمان از مردم فلسطین را چکیده دیدگاه‌های امام برای پیروزی ملت فلسطین خواندند و افزودند: این رخدادهای بزرگ هم‌‌اکنون در حال تحقق است.ایشان با اشاره به گیرافتادن رژیم صهیونیستی در کُنج میدان ناشی از عملیات طوفان‌الاقصی، گفتند: اگرچه آمریکا و بسیاری دولت‌های غربی همچنان به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهند اما آن‎ها هم می‌دانند که راه نجاتی برای رژیم اشغالگر وجود ندارد.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد:  حماسه انتخابات؛ مکمل حماسه بدرقه شهیدان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مسئله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکردهای امام راحل، تأکید کردند: پیش‌بینی  ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، بتدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است.این اجتماع بزرگِ هرساله دارای یک هدف مهم و مورد نیاز ملّت ایران است،

و آن عبارت است از تجدید یاد امام بزرگوار و بهره‌گیری از درس امام بزرگوار برای پیشرفت کشور و اداره‌ کشور و تعقیب اهداف بلند انقلاب؛ یا از درس امام استفاده کنیم که در بیانات ایشان و در نوشته‌های ایشان در دسترس ما و در اختیار ما است، یا از ابعاد شخصیّت امام بهره‌مند بشویم که خود این ابعاد شخصیّت برجسته‌ بی‌نظیر امام بزرگوار، هر کدام درسی است برای ما.

جوان نوشت: جمع شوید و رئیس‌جمهور را با آرای بالا انتخاب کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی (ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مسئله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکرد‌های امام راحل تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، به تدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌الاقصی با باطل‌کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم‌صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب‌شدن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس‌جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت گفتند: حماسه انتخابات بسیار مهم پیش‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

در این مراسم پرشور که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، رهبر معظم انقلاب هدف از اجتماع پرشکوه هر ساله مردم را تجدید یاد و خاطره امام و بهره‌گیری از درس‌های ایشان برای اداره و پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب خواندند.

در ادامه همشهری نوشت: اخلاق حاکم باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام‌خمینی(ره)  تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، به‌تدریج درحال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین «طوفان‌الاقصی» با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم‌صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتوی ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس‌جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت، گفتند: حماسه انتخابات بسیار مهم پیش‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: تکمیل حماسه با مشارکت حداکثری

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس‌جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت،

گفتند: «حماسه انتخابات بسیار مهم پیش‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پر شدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، متن کامل بیانات رهبر انقلاب بدین شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

این اجتماع بزرگ هرساله دارای یک هدف مهم و موردنیاز ملت ایران است، و آن عبارت است از تجدید یاد امام بزرگوار و بهره‌گیری از درس امام بزرگوار برای پیشرفت کشور و اداره‌ کشور و تعقیب اهداف بلند انقلاب؛ یا از درس امام استفاده کنیم که در بیانات ایشان و در نوشته‌های ایشان در دسترس ما و در اختیار ما است، یا از ابعاد شخصیت امام بهره‌مند بشویم که خود این ابعاد شخصیت برجسته‌ بی‌نظیر امام بزرگوار، هرکدام درسی است برای ما.

امروز هم من از نگاه امام بزرگوار، از زاویه‌ دید امام بزرگوار، می‌خواهم [راجع] به دو موضوع مهمی که در فاصله‌ خرداد گذشته تا امروز اتفاق افتاده است، کلماتی را عرض کنم، مطالبی را بیان کنم. این دو موضوع، یکی مساله‌ فلسطین است که امروز مساله‌ اول دنیا است و با یک حمله‌ عظیم مردمی آغاز شد و دنباله‌های آن تا امروز چشم دنیا را متوجه خود کرده است و آن را به مساله‌ اول دنیا تبدیل کرده است؛

یکی هم حادثه‌ تلخ فقدان رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ما است که آن هم حادثه‌ بزرگی است و هم در دایره‌ داخلی کشور، هم در عرصه‌ جهانی، شهادت رئیس‌جمهورمان و همراهان‌شان پیامدهایی دارد، و یکی از مسائل مهم تاریخ انقلاب محسوب می‌شود. راجع به این دو موضوع از زاویه‌ نگاه امام می‌خواهیم نگاه کنیم و بحث کنیم؛ بعد هم البته ان‌شاءالله درباره‌ مساله‌ انتخابات و این وظیفه‌ ملی و عمومی‌ای که در زمینه‌ انتخابات داریم، چندکلمه‌ای عرض خواهم کرد.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ
فرصت ۱۵ دقیقه‌ای صداوسیما برای نامزدها
آزمون انقلابی؛ آیا از عبرت تاریخی انتخابات ۹۲درس گرفته می‌شود؟
حضور رای اولی‌ها در انتخابات معادلات دشمن را بهم می‌زند
گفت و شنود/ نه که نمی‌پرسم!
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۶ تیر
بهشتی آزادانه زیست و ناجوانمردانه به شهادت رسید
مرجعیت علمی ایران باید دغدغه رئیس جمهور آینده باشد
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top